Werk aan de winkel

“Help, de winkel loopt niet lekker. Wat nu? ”

Bakkers zijn harde werkers. Ambachtslieden. Ondernemers. Wanneer de winkel de deuren openzet is de bakker al heel wat uren aan het werk. Voor lekkere en mooie producten. En om iedere dag weer voldoende omzet te behalen. Brood op de plank. Dat is een pittige uitdaging in een tijd waarin het aanbod zich steeds vernieuwt en de klant keuze genoeg heeft.

Soms zijn er vragen of problemen:

  • De bakkerswinkel is afgelopen jaar verbouwd en heeft nu een moderne en frisse uitstraling. Wat maakt dat de winkel geen nieuwe klanten trekt?
  • Sinds een half jaar heeft de bakkerswinkel ook een lunchroom. Waarom maken er zo weinig klanten gebruik van?
  • In de winkelgalerij komen steeds meer winkelpanden leeg te staan. Onlangs is de ambachtelijke slager vertrokken. Wat betekent dat voor de klandizie van de bakker?
  • In de nabije omgeving is er een supermarkt bijgekomen. Wat gaan de klanten doen?
  • Ondanks de inzet van extra medewerkers op de zaterdagen loopt de omzet terug.
  • De financiële administratie is niet goed op orde. De bakker raakt het overzicht kwijt.
  • Er is een prachtig nieuw assortiment in de zaak. Waarom lijkt de klant dit niet op te merken?
  • De gemiddelde besteding loopt steeds verder terug, waardoor komt dat?

Kortom er is werk aan de winkel. De bakker weet en ziet dat. Hij wil graag veranderingen aanbrengen, heeft dat mogelijk zelfs al geprobeerd, maar nog niet met het gewenste resultaat. Zijn gevoel zegt dat het anders kan, dat het beter kan. Maar hoe dan? De bakker besluit Noor te vragen hierin mee te kijken.